Ton en Chantal op reis

Kenia en Tanzania 1: the beginning

Na zo veel maanden van voorbereiding is het dan eindelijk zo ver, WE ZIJN ONDERWEG!!! Hierbij eerst even een bericht om in te komen. Zoveel kan er in 1,5 of 2 dagen natuurlijk niet zijn gebeurd:-)

Na een gezellig afscheid op Schiphol (bedankt!!!) moesten we dan toch de Douane door. Zo ontspannen als we waren (hmm, klopt dat of lijkt het maar zo) eerst even roken en shoppen natuurlijk. Vervolgens nog even geld halen en traveler checks om toch enorme haast te moeten maken om op tijd te zijn voor de vlucht: Hoe is het mogelijk? Op Londen aangekomen begint het wachten op de vlucht naar Nairobi. We zijn allebei bek af van het vroege opstaan en merken dat het besef er nog niet helemaal is. Waar gaan we aan beginnen? Familie en vrienden een jaar niet zien, een jaar geen thuis, een jaar mooie plekken mogen zien, een jaar andere culturen opsnuiven, hopelijk een jaar bijna geen sneeuw. De vlucht naar Nairobi verloopt goed en we slapen in het vliegtuig allebei nog wat. Is dat vroege opstaan toch ergens goed voor. Aangekomen pakken we een taxi naar het hotel, halen we nog wat eten en snacks en gaan we om 00.00 uur echt gestrekt het bed in. 6.30 gaat de wekker om de bus naar Arusha, Tanzania, te pakken. Zo gezegd, zo gedaan en met een minder ochtendhumeur dan normaal is voor Chantal gaan we op pad. De goede bus vinden blijkt een makkie te zijn. We hadden gehoord dat je hier veel werd lastig gevallen, maar dat is in ons geval niet zo. Natuurlijk, hier en daar willen ze je wat verkopen alleen niet echt lastig. De busrit gaat goed en we worden bij ons hotel afgezet. En daar zijn we nu dus en zitten we op het rooftop bar/restaurant te genieten bij een temperatuur van zo ongeveer 26 graden. Na de vlucht van gister en de rit van vandaag over asfalt maar uiteraard ook mooie stenen gedeelten zijn we beiden te lui om nog wat te ondernemen. Lekker inlezen dus voor de komende dagen, verhaaltje typen en een beetje hangen.Vergeten jullie niet om ons op de hoogte te houden van de dingen die in Nederland gebeuren??!!Groeten,Ton en Chantal.

Hamba